13. december 2012 . . . . . . Juledækkeservietter


dækkeserviet med julebuk

Jeg så denne søde lille julebuk på en reklame og syntes den skulle med på en juledækkeservet.

 Den er syet på med knaphulsting og frihåndsquiltet i et mønster der skulle ligne blade fra en kristorn.

Stoffet har jeg købt på en tur til USA for flere år siden og det er bare så dejligt endelig at få det brugt.

 

Jeg har lagt fire forskellige stykker stof ovenpå hinanden. Skåret ned igennem 3 gange i forskellige bredder men dog sørget for at der var en bred i venstre side til den lille buk.

Byttet om på strimlerne så der var en af hver stof, derefter er det bare at sy dem sammen igen og applikere den lille buk på. Man skal bare huske at beregne stof til de 3 sømme i midten af dækkeservietten.

22. november 2012 . . . . . . . Dækkeservietter


Dækkeservietter

.

Så er der 4 stk. dækkeservietter færdige, de har egentligt ligget længe og bare ventet på at få lukkekanten syet færdig.

 

De er meget hurtige at sy. Har bare skåret strimler i 6,5 cm. og syet sammen.

Hver serviet er maskinquiltet med forskelligt mønster.

Det er en rigtig god størrelse at øve sig i frihåndsquilt på.

12. november 2012 . . . . . . . . . Dukkevognstæppe


Dukkevognstæppe

.

.

 

En lille fødselsdagsdagsgave til Teressa, syet af de rester der blev tilbage fra det tæppe, hun fik i dåbsgave.

 

Der måtte måles og regnes lidt på stofresterne for at få det til at passe.

 

 

Til lukkekanten har jeg måtte sy alle de små stykker der var tilbage sammen.

18. oktober 2012 . . . . . . Grydelapper, grydelapper og flere grydelapper


Grydelap

Jeg så en lille film på You Tupe som hedder How to make a pot holder i minutes.

Det så sjovt ud og jeg fik lyst at arbejde lidt videre på ideen.

Grydelap med blomst og striber.

Her er brugt abselut de sidste rester og derfor blev der en åbning i midten.

Grydelap af Kaffe Fassett stoffer

På Dansk Patchwork Forenings træf i Roskilde kunne jeg ikke stå for disse Kaffe Fassett stoffer og det blev til denne udgave.

Grydelap med majs

Så fandt jeg på at bukke de folde sider tilbage og det kom der dette resultat ud af.

Grydelap sort og hvid

Her med lige sider der er bukket lidt tilbage.

Grydelap i sort, hvid og pink

Det er rigtigt hurtigt at sy dem, man får virkelig brugt noget stof og det er da en sød lille værtindegave.

Grydelapper

Har forsøgt at lave en lille beskrivelse af hvordan de er lavet. Den kan downloades under mønstre.

5. oktober 2012 . . . . .Sommerens mønstre.


Mønster nr. 105. Ej blot til lyst

 

Sommeren er gået med lidt håndsyning og disse mønstre er resultatet.

Nr. 103 Dæk på spidsen.

Nr. 102 Min sommerfugl

Nr. 101 På spidsen

7. september 2012 ------ Og der er stadig strimler


Jeg har stadig strimler tilbage fra et tidligere projekt, nu er der også blevet til to store puder. De er maskinquiltet med en meget tynd silketråd, som jeg har vundet fra USA.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lidt mere sommersyning

28.8.2012

På spidsen

 

 

Efter at have syet brødservietten På spidsen, som der er et billede af i sidste indlæg, syntes jeg egentligt at mønsteret var lidt sjovt at tegne videre på. Det blev til en ny dækkeserviet, hvor der virkelig er kommet farver på. Nok lidt for meget til min egen smag. Jeg fik også tegnet et quiltmønster, med blomster der passer lidt til stoffet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. juli 2012

sommersyning

Det er bare så hyggeligt at kunne sidde udenfor med nogle små sommerprojekter.

Denne gang er det blevet til en lille brødserviet.

Ganske enkel og i friske farver.

24. maj 2012 ................Endnu en ufo færdig


Dette tæppe har ligget siden Symus martonsyning 2011.

Jeg var ikke helt tilfreds med størrelsen på mønsteret, så jeg har forlænget det med et par rækker.

Det er maskinquiltet, med denne gang har jeg tegnet mønsteret på og der så frihåndsquiltet det.

 

 

Det var lidt svært at følge stregen, men det blev nu ok, syntes jeg.

2. maj 2012 .............. Endless summer

Jeg så for længe siden opskriften til dette sengetæppe i et amerikansk quiltemagasin. Navnet på tæppet var Endless summer.

Projektet lå derfor længe og var næsten gået i glemmebogen, indtil jeg ved et tilfælde fandt stofferne hos Keepake Quilting.

De blev bestilt med det samme,og nu er mit første dobbelte sengetæppe endelig færdigt.

Det måler 240 x 260 cm.

Det var lidt af et arbejde at få det quiltet på symaskinen.

Til sidst tog det også lige et par aftner at sy lukkekanten

på i hånden.

Her er så det færidge resultat.

Det måler 240 x 260 cm.

12. april 2012 . . . . . . . . . . . . . . . Det ser blåt ud . . . . . .Martonsyning i Symus 2012


Det var en super hyggelig dag, hvor vi bare blev opvartet i alle ender og kanter.

Der var formiddagskaffe med hjemmebag, frokost, eftermiddagskaffe med hjemmebag, aftensmad med rødvin og aftenkaffe med, ja selvfølgelig, hjemmebag.

En skøn dag hvor det bare er at sy.

Opgaven til dagen var at medbringe en masse skåret strimler.

De skulle så sys sammen til blokke.

Ikke noget system, bare tage tilfældigt og sy på.

 

Når blokkene var syet sammen, skulle de skæres igennem, gerne lidt på skrå.

Herefter sys de sammen igen.

Meningen var at der skulle sys et helt tæppe, men jeg havde valgt at lave to dobbeltdækkere til vores spisebord.

 

 

Her er det færdige resultat.

 

Men jeg havde skåret alt for mange strimler, så der blev også til en taske.

Den er ret stor 40 x 43 cm.

Hankene er købt som genbrug til 40 kr.

 

 

 

 

 

 

Men der var stadig strimler, så det blev til 4 dækkeservietter.

Her har jeg først lagt bagsiden, så volumenfliesen og derefter begyndt at sy strimler på fra midten og ud.

Det er en superhurtig måde at sy på da de faktisk er quiltet med det samme.

 

 

 

 

 

Der var stadig strimler, så derfor denne lille toiletpung til tasken.

Der er stadig masser af strimler, men nu er de lagt til side. Jeg trænger lige til at sy noget andet, men sjovt har det været.

 

 

 

 

 

 

 

26. marts 2012 .................. Så er der færdig strik og dækkeservietter

 

 

 

4 stk. dækkeservietter af rester.

Her har jeg igen prøvet at lave et mønster over frysepapir.

Det fungere rigtigt fint.

Maskinquiltet med blomster og blade.

 

 

 

En hue og et par pulsvarmere er det også blevet til.

..

8. marts 2012

Martonsyning hos Korsør Quilterne

 

 

Til Korsør Quilternes martonsyning i år var vi flere der syet Happy Villages efter Karen Eckmeiers bog.

Det er rigtigt sjovt at sy, man bliver så overrasket over at se alle husene komme frem efterhånden som der kommer tage og vinduer på.

Dette er min anden HP og det bliver bestemt ikke den sidste.

7. februar 2012 . . . . . . . . . . . . . . . Påklædningsdukker

 

  

 

 

 

 

 

 

 Jeg købte for flere år siden disse små søde påklædningsdukker.

Jeg har derefter strøget dem på en tynd veledon og klippet dem ud.

Mapperne har jeg lavet af mine rester i sarte farver og hvad jeg har kunne finde af gamle blonder og bånd.

 

 

Da der var flere af de samme dukker har jeg syet et par små mapper til at opbevare dem i.

27. januar 2012 . . . . . . . Nye dækkeserivetter


Jeg er lige blevet færdig med 4 dækkeservietter.

De er inspireret af bogen

Rhapsody Quilts af

Ricky Tims

Det har været rigtigt sjovt at sy dem

Det er lidt som at gå i barndom når man starter med at lave papirklip.

Da jeg havde 4 papirklip, jeg kunne lide, overførte jeg dem til vliesofix

og strøg mønsteret på stoffet.

Jeg har lagt mine tegninger med en kort beskrivelse til download her på siden.

19. januar 2012 . . . . . . . . . . . . Færdig ufo


 

 

Lige før jul blev jeg færdig med dette lille juleophæng med engle.

Det er lidt af et pillearbejde men ogsåhyggeligt at sy.

Mønster fra Quilt My Design

12. januar 2012 . . . . . . . . . . . . . Bamser


Så har jeg fået taget billeder af mine håndsyet bamser.

 

Det er rigtigt hyggeligt at sy dem.

 

Det er rigtigt sjovet at se hvilket udtryk de får når de bliver færdige.

  

 

Ham her var lidt svær. 

Han er kun 12 cm. høj