Julen 2014 .... Julekalender til svigermor

.

24 poser syet og pyntet med et stofpanel fra Nancy Holvorsen.

De blev alle fyldt med billeder fra året der var gået, slik og andre små juleting.

Det hele blev afleveret til svigermor, som fik sin første julekalender nogensinde.

Det skal jo lige nævnes at hun er 82.  Hold da helt op hvor blev hun glad, og hyggede sig rigtig med en pakke om dagen.

Leveret i en lille kurv.

26 nov. 2014. . . . . . . . . . . Så er julen startet


juletræer af stof

Så er juleservietterne klar til julebordet.

kræmmerhus

Juletræer og kræmmerhus er lavet af to cirkler der er syet sammen. Pyntet med lidt af alle de smukke sømme som rigtig mange har på deres symaskiner men aldrig bruger,  og så er det ellers bare med at få foldet. Hvis du får lyst til at prøve har jeg lavet en lille beskrivelse. Den ligger under mønstre  / mønstre til fri downloads.

Juletræ af stof

Her er det kun en halv cirkel og så der der brugt guld kantbånd til pynt.

6. nov. 2014. . . . . . . . . . . Længe siden


Pude syet af rester fra et tidliger tæppe

Et lille ophæng. Der er bare dykket i restekassen til kanten rundt.

Leg med lagkage lineal.

 

Første forsøg på trådbroderi.

15. maj 2014. . . . . . . . . . . Sommerfugle


scanncut

Disse sommerfugle, blomster og blade er skåret på min  Brother ScanNCut maskine.

De er skåret i silke og det var et forsøg på at se hvor fint ScanNcut kunne skære.

Jeg måtte dog stive silken lidt af med en spray med strygestivelse.

frihåndsquilt

For at få brugt alle de udskåret ting, lagde jeg dem på en bund af hør og kom brudetyl over. Derefter blev det frihåndsquiltet.

Endt med at blive en serviet til min Trip Trap bakke.

11. april 2014. . . . . . . . . . . flere dækkeservietter


maskinquilt

Disse dækkeservietter er syet af rester og brugt til at øve frihåndsquilt.

quiltet dækkeserviet

Farverne og stoffet er jo bare så skønt i sig selv.

17. marts 2014. . . . . . . . .Så er der quiltet tæppe for en god veninde.


maskinquilt

Midten quiltes først i et enkelt doodle quilt mønster.

frihåndsquilt quilt bernina 830

Tæppet er syet af Bali Pops.

balipops

Det færdige resultat. Der er quiltet rundt om alle slangerne.

24. februar 2014. . . . . . . . .Maskinquilt


quilt i broderimodul

Dette er en prøve på at quilte med broderimodulet på min symaskine.

 

maskin broderi maskinquilt

Det blev til to dækkeservietter. Det fungerede fint og der er brugt samme tråd både som over og undertråd.

27. januar 2014. . . . . . . . .Taske i nye stoffer


patchworktaske net

På Dansk Patchwork Forenings træf sidste år, så jeg et lille net/taske syet af en færdig skåret pakke stof. Den kunne jeg ikke stå for og måtte lige prøve at sy den.

fq moda Comma

Her er indkøbet 1 lille pakke firkanter og 2 stk. FQ.

Derudover har jeg brugt 4 D ringe volumenvlies og en lynlås til indvendig lomme.

Tasken var hurtig syet, da det meste jo var skåret ud på forhånd.

15. januar 2014. . . . . . . . . Pyramidetæppet


Pyramidetæppe, quilt

Tæppe med et mønster der skulle ligne pyramider. Jeg har tegnet det i EQ7. Jeg fik ideen til det fra et gammelt armbånd jeg så i et blad.

 

maskinquiltet

I kanterne er der byttet rundt på farverne og blokken går igen i hjørnerne.

Hele tæppet er lagt sammen i dobbelt uld og maskinquiltet. Det er bare blevet et rigtigt varmt tæppe.