24. november 2011 .................Weekendarbejde


Jeg fik lige en lidt sjov opgave. Sy to store puder med Xbox logo.

Logoet bliv overført til stof og jeg syet kanter på.

Det grønne balistof passede bare perfekt til logoet.

To store puder blev det til

Af resterne blev der lige to kræmmerhuse.

Det sorte hørstof er bare så flot med guldtråd.

KorsørQuilternes udstilling 2011 .......... 16. november 2011

Her kommer lige et par billeder fra udstillingen.

Hvis man besøger Korsør Quilternes hjemmeside

www.korsørquilterne.dk der der masser af billede fra udstillingen.

  

 

 

 

 

 

Her ses vores tombola.

Der var bare så mange flotte hjemmelavede gevinster.

Det her var til om lørdagen, der var lige så mange til søndag.

Der var rigtig mange tasker med denne gang.

De små græskar havde vi syet som pynt,

men dem var der mange der syntes var rigtig søde.

Disse fire tasker har jeg syet efter et mønster fra Cool Cat Creations.

I mønsteret vises hvordan man ud af en pakke Bali Pop syr alle fire tasker.

Det var et rigtigt hyggeligt projekt.

Mønsteret kan købes hos www.baliquilt.dk

Udstilling og strik . . . . . . . 8. november 2011


Så har vi i Korsør Quilterne afholdt vores 10 års jubilæumsudstilling. Det blev en superflot udstilling og vi fik rigtig mange rosende ord med på vejen.

Det er altid en glæde at se alle medlemmernes ting udstilliet i disse smukke omgivelser som fæstningen i Korsør giver.

Det var en rigtig dejlig weekend.

Jeg skal lige have redigeret i billederne, så lægger jeg nogle på siden.

Jeg er i mellemtiden blevet færdig med mit sjal, det er strikket efter samme mønster som de små hagesmækker.

Denne gang har jeg strikket det i garn fra arwetta som er ren uld.

 

 

 

 

Jeg har i også prøvet at sy lidt i plastik. Det er blevet til lidt forskellige modeller inspireret af Anne-Pia Godske Rasmussens bog Hånd i Hanke

Det var så den sommer . . . 6. september 2011

Så er sommeren ved at være slut for denne gang og det bliver tid til at finde sytøjet frem igen.

Jeg har ikke fået lavet meget de sidste måneder, men lidt strik er det da blevet til. Det er så nemt at have med rundt.

I fredags var jeg på besøg i den nye patchworkbutik i Korsør.

BaliQuilt.dk hedder den.

Der er de skønneste balistoffer i farver så man slet ikke kan få nok af at se på dem.

Der er også andre stoffer en bali, samt masser af tilbehør og bøger.

Dejligt at have fået en butik så tæt på hvor jeg bor.

Jeg købte quiltprogrammet EQ7.

Det glæder jeg mig til at komme igang med for jeg har kun haft EQ4.

Tiden er også gået med at lave mine mønstre om, så de passer til min hjemmeside.

Jeg lægger dem ud efterhånden som jeg bliver færdig.

Jeg har også været en tur til Sorø i Sy og Rens hvor jeg faldt for disse skønne stoffer.

Det skulle gerne blive til en taske og nogle nye dækkeservietter

23. juni 2011

Forårstur

 

Forårstur med Korsør Quilterne d. 14. maj 2011

Turen gik først til Bøgelunde Patchwork ved Middelfart på Fyn. Bente som ejer  forretningen bød os velkommen med kaffe på kanden.

Det er en rigtig dejlig butik. Der var et kæmpe udvalg og som man kan se på billedet kom jeg, ganske som det plejer at gå, hjem med en masse stof, en dejlig bog og lidt mellemfor.

Derefter gik turen til Kunstgården i Skovby ved Bogense, hvor Vejle Quilterne havde en rigtit flot udstilling.

Kaffe og lagkagen blev også indtaget her inden vi igen skulle på farten. Vi skulle til Ørbæk Kro hvor aftenmanden ville blive serveret.

Jeg skal lige hilse og sige at vi fik kæmpe winersnitsler. De var så store at de dårligt kunne ligge på tallerknerne. På vejen dertil nåede vi dog lige et kort besøg hos bryggeriet Refsvindinge hvor der også blev handlet en hel del.

Ja man kan roligt sige, at vores 2 minibusser for fyldt godt op da turen endelig gik hjem til Korsør

Det var en rigtig dejlig dag.

29. marts 2011

Håndarbejdsmesse i Middelfart

I  weekenden var jeg håndarbejdsmesse i Middelfart sammen med en veninde.

Det er en tur vi tager hvert år og som vi glæder os til. Det er bare så dejligt med en hyggedag hvor man rigtig kan

få set så mange spændende ting. Det går som reglen også sådan at jeg kommer hjem med en hel del indkøb.

Jeg har virkelig prøvet at begrænse mig denne gang og det jeg har købt er der projekter til. Nu er det så bare med at komme igang og få syet og strikket.    Dejligt.

10. marts 2011

Er stadig ved at indsætte billeder af det jeg har syet

 

 

 

Dette er et forsøg på at sy en grydelap som jeg så i USA.

Man kunne ikke købe mønster til den.

Jeg prøvet at bruge rullemadras som mellemfoer og det fungere fint.

3. marts 2011

Endnu en taske færdig

 

 

 

 

 

Så blev endnu en ufo færdig. Hvor er det bare dejligt.

Jeg ligger også stadig nye billeder ud i div. grupper.

 

 

 

Færdige tasker


23. februar 2011

 

 

 

Så blev jeg endelig færdig med et par tasker. Den ene har jeg købt stof og mønster til i Flensborg for 2 år siden så det må vel nærmest kaldes en UFO der er blevet færdig.

Den anden var i et Australsk blad og så ret enkel ud.

Den var også lige til at gå til og jeg tror nok jeg vil prøve at lave en mere men uden strimler.